Αρχική
Π.Α.Ο.Δ.ΗΛ. - βιβλιοθήκη - εργαστήρια τέχνης - επικοινωνία - links - ωδείο - θέατρο "Δ. Κιντής" - αναψυκτήριο
Προβολή Προηγούμενων Ετών
ΚΥΚΛΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
Eκθέσεις Εργαστηρίων Εικαστικών Τεχνών 2017
14η Έκθεση Βιβλίου Ηλιούπολης
Από τον Ρεαλισμό στην Αφαίρεση
Πάρκο...κατάσταση!
Μαθαίνουμε δεξιότητες 2017- 2018
Παρέα με τα παραμύθια στη Βιβλιοθήκη 2017 - 2018
Εγκαίνια Εκθεσιακού Κέντρου
Αγιογράφηση Κοιμητηρίου Ηλιούπολης
20η Χορωδιακή Συνάντηση Δήμου Ηλιούπολης
Λειτουργία Κινητής Βιβλιοθήκης
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
30/8/2017
"Ιφιγένεια εν Αυλίδι" του Ευριπίδη
1/9/2017
"Επτά επί Θήβας" του Αισχύλου
4/9/2017
"Γουρούνι στο σακί" του Ζωρζ Φεϋντώ
5/9/2017
"Λαλιές του Κόσμου Θαυμαστές"
6/9/2017
"Το Μόνον της Ζωής του Ταξίδειον" του Γεώργιου Βιζυηνού
7/9/2017
"Η Αλίκη στη χώρα των ψαριών" του Γιάννη Ξανθούλη
8/9/2017
"Λυσιστράτη" του Αριστοφάνη
11/9/2017
"Το Δέντρο του Οιδίποδα" από την ομάδα ΙΔΕΑ
13/9/2017
"Μήδεια" του Ευριπίδη
14/9/2017
"Φιλιώ Χαϊδεμένου" από το Ίδρυμα Πολιτισμού «ΙΩΝΙΑ»
17/9/2017
"Γκιλγκαμές" από το Θέατρο ΡΟΔΑ
18/9/2017
"Απολυμένη" του Αντώνη Τσιπιανίτη
24/9/2017
Συναυλία-Αφιέρωμα σε νέους ερμηνευτές & μουσικούς
  
Το Φεστιβάλ Ηλιούπολης πάει Θέατρο ...
   "Γκιλγκαμές" από το Θέατρο ΡΟΔΑ
Κυριακή, 17/9/2017  Ώρα Έναρξης: 21.00  Τοποθεσία: Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης "Δημήτρης Κιντής"  Είσοδος: 12€ στην προπώληση, 15€ στο ταμείο και 10€ για ΑμεΑ Ηλεκτρονική προπώληση: Viva.gr
«ΓΚΙΛΚΑΜΕΣ» από το Θέατρο ΡΟΔΑ

Το μέγα Βαβυλωνιακό Έπος
 
σε σκηνοθεσία της Μαρίας Περετζή 

Ο Γκιλγκαμές, βασιλιάς της πόλης της Μεσοποταμίας Ουρούκ της οποίας τα ερείπια έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ, ήταν, σύμφωνα με την παράδοση, τρισέγγονος του Νώε. Το έπος που περιγράφει τις περιπέτειές του, θεωρείται το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Στην αφήγησή του διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές απο τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες ύστερων λαών, όπως οι Έλληνες και οι Εβραίοι. 
Το "Γκιλγκαμές" είχε επιβιώσει μέσα στις χιλιετίες στην προφορική μνήμη των λαών τις Καυκασίας μέσα από τις απαγγελίες των ασόκ, των παραδοσιακών αφηγητάδων. Εξαφνα, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο, ίδιο, σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως είχε διασωθεί με τον λόγο. Πινακίδες που βρέθηκαν από τότε σε πολλά σημεία της Μέσης Ανατολής επιβεβαίωσαν την γνησιότητα του έργου. Σήμερα πλέον έχουν ανασυνταχθεί τρεις διαφορετικές εκδοχές του, η λεγόμενη Βαβυλωνιακή, η Σουμεριακή και η Ασσυριακή. 
Γιά την απόδοση από τη ΡΟΔΑ το έργο διαπλάστηκε σε μορφή θεατρική, μεταφρασμένο και διασκευασμένο ανάλογα. 
Ο Γκιλγκαμές εμφανίζεται σαν το πρότυπο της ανδρικής δύναμης και ομορφιάς. Ακαταμάχητος και ασυναγώνιστος στα πλαίσια της πόλης του, καταλήγει να καταπιέζει τους κατοίκους της, μέχρι που συναντά τον Ενκιντού, αρχικά αντίπαλό του και τελικά αδελφικό του φίλο. Οι δύο μαζί επιχειρούν ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτειες. Ο Ενκιντού πεθαίνει, τιμωρημένος από τους θεούς, τιμωρία για τις ύβρεις που απευθύνουν οι δύο φίλοι στην Ιστάρ, την θεά του έρωτα. 
Συντετριμένος ο Γκιλγκαμές από τον θάνατο του Ενκιντού, και φοβισμένος μπροστά στο αναπόφευκτο δικό του τέλος, αρχίζει ένα φοβερό ταξίδι στον κάτω κόσμο αναζητώντας την αθανασία. Η περιπλάνισή του θα του φέρει την κατανόηση για τη ζωή και τη σοφία που θα τον απαλλάξει από το άγχος του θανάτου. 
Από το 1991 η σκηνοθέτης Μαρία Περετζή δημιουργεί μία παράδοση που υπηρετεί το Θέατρο του Ιερού. Στις χώρες της Ανατολικής Ασίας η παράδοση αυτή έχει επιβιώσει και ανθίσει σε διαφορετικές μορφές όπως το Θέατρο ΝΟ, το παραδοσιακό κινεζικό θέατρο, σε αφηγήσεις της Ραμαγιάνα στο Μπαλί και αλλού. Το Θέατρο ΡΟΔΑ είναι μια μορφή που κινείται στα πλαίσια της Δυτικής κουλτούρας και χρησιμοποιεί σύγχρονα μέσα για την απόδοση των θεατρικών δρώμενων. Ακολουθώντας το θεμελιακό μύθο, επιλέγει το ρεπερτόριό του από τους μεγάλους μύθους και τα ιερά κείμενα που, μέσα στους αιώνες, έχουν διαποτίσει τα κύτταρα των μεγάλων πολιτισμών της ανθρωπότητας.


Συντελεστές της παράστασης:
Σκηνοθεσία - Μαρία Περετζή.
Κείμενο - Δημήτρης Περετζής, Μαρία Περετζή.
Σκηνικά - Νίκος Τσιουμπλεκτσής.
Μουσική - Τάκης Πατερέλης, Πία Πιερράκου, Δημήτρης Γασπαράτος, Γιώργος Ντούνης, Μαρία Περετζή, Πάτυ Παπαγεωργίου, Ιουλία Βεντίκου, Άγγελος Γιαννάτος, Δήμητρα Παπαδημητρίου.
Κοστούμια - Μαρία Περετζή, Ιουλία Βεντίκου, Βίκη Τσέλιου, Αθηνά Παπαφώτη, Άννα Κυπραίου, Μαρία Τσούγκα, Παναγιώτα Αξιώτου.
Χορικά - Μαρία Περετζή.
Φωτοσμός - Μαρία Περετζή, Δημήτρης Νέλλας, Φώτης Τραγανουδάκης.
Ηχητικά - Δημήτρης Γασπαράτος, Ηλίας Πιλάτος.
Φωτογραφίες - Φώτης Τραγανουδάκης, Μαρίζα Πελεκάνου, Ορφέας Περετζής.
Μακιγιάζ - Πάτυ Παπαγεωργίου, Ιουλία Βεντίκου, Δήμητρα Παπαδημητρίου, Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή, Τζέλα Αναγνωστοπούλου.

Υποκριτικά
Γκιλγκαμές - Δημήτρης Γασπαράτος
Ενκιντού - Γιώργος Κωστογιάννης
Αφηγητής - Σταύρος Κάππας
Ιστάρ - Ιουλία Βεντίκου
Σάμχατ - Εύα Αυλίδου
Χουμπαμπά, Νώε - Σταμάτης Λόγος
Σάμας -  Δημήτρης Μπόζες
Νινσούν - Άννα Κυπραίου
Ουρσαναμπί - Δημήτρης Νέλλας

Χοροί - Αλέξανδρος Μπάτσης, Γιώργος Ντούνης, Μαρίζα Πελεκάνου, Πάτυ Παπαγεωργίου, Γιάννης Αγγέλης, Αθηνά Παπαφώτη, Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή, Μαρία Τσούγκα, Βίκυ Τσέλιου, Δήμητρα Παπαδημητρίου, Πία Πιερράκου, Χρυσούλα Μπέτσα, Τζέλα Αναγνωστοπούλου, Γεωργία Καρούτσου, Λένα Κοντοπίδου, Αλέξανδρος Τζέκας
«
«
«
«



 












 Login   powered by suntech s.a.